Proč dělat věci složitě, když nejlépe fungují ty jednoduché? Přesně to nám problesklo hlavou, když jsme v Notinu diskutovali o využití chatbota pro údernou kampaň, ve které budeme zákazníkům nabízet dárek ve formě slevového kupónu. A tak vznikl nápad na narozeninovou kampaň, kterou jsme nazvali výstižně „Narozeninové přání“.

 

Jak myslí zákazník

 

Představte si, že za pár dní nebo přímo dnes slavíte narozeniny. Popřeje vám rodina, kolegové, kamarádi. Kromě osobních gratulací vám určitě přijdou i nějaké v SMSce a také na Facebooku – do zpráv a na zeď. A k tomu se objeví ještě jedno přání. Od Notina. A to rovnou ve feedu a navíc doplněné o dárek. Odoláte dárku? Pravděpodobně ne, protože máte přece narozeniny, dárek si zasloužíte, tak proč si ho nedopřát?

 

Dárky v hodnotě 5,7 mio za půlrok

 

Na narozeninovou kampaň na Facebooku během prvního půlroku reagovalo 1,6mio uživatelů z 5 evropských zemí (unikátní dosah). Z toho si 49 900 uživatelů zahájilo konverzaci, vyzvedlo svůj slevový kupón a následně se proklikli do e-shopu.

 

Jak to vlastně funguje?

 

Na Facebooku jsme přes Business Manager nastavili propagační post (kampaň) s přáním všeho nejlepšího k narozeninám. Cílení kampaně jsme zaměřili na uživatele Facebooku, kteří budou mít v blízké době narozeniny. Kromě přání příspěvek obsahuje také informaci o dárku, který uživatel získá kliknutím na button. Po kliknutí na tlačítko se spouští v Messengeru chatbot, který oslavenci „předá“ dárek ve formě slevového kupónu na nákup v e-shopu.

Pozor, to však není celé. Slevový kupón má platnost 7 dní. Je tedy časově omezený a tím slouží jako motivace, aby oslavenec co nejdříve nakoupil a kupón mu tedy nepropadl. Chatbot mu samozřejmě také nabízí okamžitý přístup přes odkaz do e-shopu.

 

Je to jednoduché, rychlé a efektivní

 

Vše probíhá jednoduše, intuitivně, krok po kroku přivádíme uživatele až do e-shopu k nákupnímu procesu. A to díky správně nastavené kampani a chatbotovi, který celý proces usnadní.