+420 603 289 632

Mnoho firem má v dnešní době svou vlastní databázi kontaktů, kterou následně využívá například pro rozesílku informačních nebo produktových newsletterů. Svou sbírku e-mailových kontaktů však můžete zúročit i pro kampaně na Facebooku.


Ten totiž umožňuje vytvořit v reklamním účtu okruh uživatelů právě z vaší databáze, na který budete později cílit kampaň. O tom, jak si vytvořit vlastní okruh uživatelů z mailů je popsáno ZDE.

Co je k tomu potřeba?

Každý e-mail musí být v načítaném souboru na samostatném řádku. Na výběr máte z textových souborů .txt nebo .csv. E-mailové adresy se párují s uživateli na Facebooku tak dlouho, jak rozsáhlý je jejich seznam. Například párování zhruba 100 tisíce adres trvá přibližně dvacet minut.

Na konci procesu se spárují jen a pouze ty adresy ve vaší databázi, které se shodují s e-mailem zadaným uživatelem na Facebooku (Facebook ID). Ze zmíněných 100 tisíc adres se mi nakonec spárovalo 67 tisíc z nich. Tím pádem cílíte na ty uživatele, kteří vás znají, něco u vás již zakoupili, a tací vás zajímají nejvíce.

Málá případovka se hodí vždy

Tento formát reklamy jsem využil pro Slevotéku.cz, internetový portál kolektivního nakupování, který pátým rokem nabízí pobyty a zájezdy. Díky naší spolupráci již ví, jak účinná je reklama na Facebooku pro jejich marketing. Proto jsem do strategie zařadil také tento druh remarketingové kampaně.

Co bylo cílem?

Hlavním záměrem bylo zacílit dvouměsíční reklamní kampaň na e-mailové kontakty a následně změřit efektivitu tohoto publika. Navíc bylo před létem, kdy lidé hledají kam vyrazit na dovolenou a zohledňují při tom tři zásadní faktory:


• Reference (ať jsou to cestovní portály nebo cestovní kanceláře)

• Cena (je jedním z faktorů, který zohledňuje každá věková skupina)

• Lokalita


Díky tomu, že jsem oslovoval kontakty z databáze jsem první dva faktory eliminoval. Oslovení uživatelé již na Slevotéce nakoupili, takže referenci mají. A cena pobytů nebo zájezdů, které klient nabízí je velmi atraktivní.


Pro zacílení reklamy bylo zvoleno publikum spárovaných e-mailových kontaktů. Druhá sada reklam cílila na 1 % Lookalike Audience.

Výsledky

Investovaný kredit: 16 115 CZK

Kliknutí na web: 3 307

Jedinečné CTR: 7,78%

Průměrná cena za klik: 4,87 CZK

Konverze: 205 403 CZK

ROI: 1 274,6 %

PNO: 7,85 %


Z tohoto „testu“ nakonec vzešla velmi zajímavá kampaň, kterou jsem po úpravě využil i v dalším období. Remarketingové kampaně na Facebooku mají velký přínos pro celkovou efektivitu marketingu na Facebooku.

Malá poznámka na závěr. Zodpovědnost za zacházení s osobními daty přenechává Facebook na inzerentovi.