+420 603 289 632

Soutěže jsou další možností jak přijít k novým návštěvníkům, fanouškům a kontaktům. Proč jsou lákadlem asi není třeba zmiňovat. Když někomu nabídnete něco zdarma, málokdo odolá.

Soutěží jsem za poslední 2 roky realizoval asi dvanáct. Některé z omezeným rozpočtem, jelikož klienti jsou zpočátku skeptičtí a jiné s rozpočtem kolem 50.000,-.

Tady je malá ukázka jedné ze soutěží, na kterou byl rozpočet 5.000 Kč

Zadání klienta:

  • propagace nového kočárku
  • zvýšení návštěvnosti webu
  • zvýšení fanouškovské základny
  • sběr relevantních kontaktů
Cílení: ČR a SK: Ženy 16-40, zájmy rodina, děti
Forma realizace: Dark Post, Reklama s proklikem na web.
Grafiku jsem zvládl udělat za 5 min. ve Photoshopu.

Něco málo dat, která jsou dána:

 

  • Průměrná cena za relevantního fanouška je 14 Kč. Soutěž jich přivedla 570. To je 7980 Kč.
  • Průměrná cena za e-mailový kontakt je 15 Kč. Soutěž zaznamenala 890 mailů. To je 13.350 Kč.
  • Průměrná cena za jednu návštěvu je 6 Kč. Návštěvník nás stál 1,05 Kč. Díky vysokému CTR 3,78%. Soutěž přivedla 3.811 návštěv webu, kteří i po vyplnění soutěžního formuláře pokračovali a nákupem produktů utratili 36.511 Kč.

Klient tedy utratil 5.000 Kč a získal:

 

  • Data v hodnotě 21.330 Kč, která mu poslouží pro budoucí remarketing, newslettery
  • Objednávky v hodnotě 36.511 Kč
  • Návštěvníky a dostatečné promo nového výrobku

Mých 5 rad:

 

  1. Jde to i s malým rozpočtem. Důležité je přemýšlet o formě.
  2. Zvolte správnou formu reklamy a skupinu na kterou cílíte.
  3. Grafika, která zaujme.
  4. Co bude výhrou? Cena a její atraktivita.
  5. Buďte aktivní, spousta lidí se díky propagaci bude na soutěž ptát, psát komentáře. Reagujte!

 

Pokud by jste se chtěli dozvědět více, rád vás uvidím na mém školení Facebook marketingu. Tak se dozvíte vše o tom, jak na Facebook. Za roky praxe a tvrdá data se máme o čem bavit.