+420 603 289 632

Facebook již v rámci správy reklam optimalizuje kde co a nyní se dostalo na rozpočty (budgety). 

Novou funkcionalitu optimalizace reklamního rozpočtu již nějaký čas testuji, jako ostatně všechny novinky, které Facebook postupně uvolňuje. Po osobní zkušenosti musím uznat, že tento tool je fakt dobrý. Je jasné, že ho nemohu praktikovat všude, ale například u DPA (dynamických produktových reklam) v rámci několika kampaní a značného množství adsetů ulehčí spoustu práce.

Pomocí nového nástroje nastavíte jeden centrální rozpočet, který bude následně rozdělený do všech adsetů tak, aby optimalizoval ty nejvíce efektivní reklamy. Optimalizace funguje v reálném čase.

Optimalizaci rozpočtu řízenou Facebookem jsem vyzkoušel na DPA kampaních v 19 zemích a na dvou kontinentech. V rámci optimalizace kampaní, které mají několiko adsetů se to v rámci úspor času hodilo, obzvlášť o vánocích, kdy všichni chtějí vše. Nastavení je velice jednoduché. Můžete jak v klasickém správci reklam nebo v power editoru.

 

Jedna má DPA kampaň o denním spendu 150 Euro má 30 adsetů a 90 reklam (o různých kreativách). Dokážete si představit, že aby takové kampaně měli pro klienta pozitivní výsledky (PNO, KPI, …), dá spoustu práce hlídat denní útratu, limity a návratnost investic. Facebook nejdříve jednotlivé sestavy chvíli testuje a čeká na nasbírání relevantních dat, poté přebírá roli optimalizátora a rozpočet efektivně investuje. Nemyslete si, že vše ale bude dělat sám. Facebook samozřejmě neví, jak rychlou návratnost investic z jednotlivých adsetů máte, to je potřeba si v rámci bidů hlídat.

 

Výsledky, které porovnávám se stejně silným měsícem a s totožnou kampaní bez optimalizace rozpočtu:

  • investice: 3.167,27 € (bez optimalizace 3.192 €)
  • konverzí: 7.251 (bez optimalizace 6.922)
  • obrat: 42.865 € (bez optimalizace 34.064 €)
  • PNO: 7,4% (bez optimalizace 9,4%)

K výsledkům je třeba si říci, že i předtím plnily stanovené cíle, protože s klientem je dohotnuté maximálně 15% PNO. Ale čím nižší PNO tím spokojenější klient 🙂